Nummerportering

Flytte nummer fra Telia/Vodacom?

Utportering

Slik flytter du nummer fra oss

Selv om vi gjerne skulle beholdt deg som kunde, respekterer vi at du kanskje har valgt en annen leverandør. Her finner du informasjon om hvordan du flytter nummer fra Telia/Vodacom til en annen operatør.

  • Du trenger ikke si opp - ny operatør ordner alt
  • Numrene flyttes automatisk på avtalt dato
  • Eventuell bindingstid må betales ut
  • Kontakt oss om du har spørsmål
Slik flytter du nummer fra oss

Slik fungerer utportering

Din nye operatør ordner det meste - du trenger bare å bestille hos dem

1

Bestill hos ny operatør

Kontakt din nye operatør og oppgi hvilke nummer du vil flytte. De tar det videre.

2

Gi fullmakt

Din nye operatør vil be om fullmakt til å flytte numrene. Signer denne digitalt.

3

Vi mottar bestilling

Vi får beskjed fra din nye operatør om at numrene skal flyttes.

4

Avtalt dato

Numrene flyttes på den datoen som er avtalt mellom deg og ny operatør.

5

Automatisk overgang

På flyttedato overgår numrene automatisk til ny operatør. Nedetid er minimal.

6

Sluttfaktura

Du mottar sluttfaktura fra oss for bruk frem til flyttedato, samt eventuell bindingstid.

Viktig informasjon

Før du flytter

01

Bindingstid

Sjekk om du har bindingstid. Denne må normalt betales ut ved utportering.

02

Utstyr

Eventuelt leid utstyr (telefoner, routere) må returneres eller kjøpes ut.

03

Tjenester

Tilknyttede tjenester som Bedriftsnett avsluttes når numrene flyttes.

Før du går

Har du vurdert disse alternativene?

01

Prisforhandling

Kanskje vi kan matche prisen du har fått hos ny operatør? Ta kontakt så ser vi på mulighetene.

Kontakt oss
02

Andre tjenester

Er det noe som ikke fungerer optimalt? Vi hjelper gjerne med å finne bedre løsninger.

Se våre tjenester
03

Bedriftsnett-oppgradering

Har du sett de nyeste funksjonene i Telia Bedriftsnett? Teams-integrasjon, mobil app og mer.

Les om Bedriftsnett
04

Support-forbedring

Har du hatt utfordringer med support? Vi tar gjerne en prat om hvordan vi kan forbedre oss.

Gi tilbakemelding

Ofte stilte spørsmål om utportering

Nei, du trenger ikke si opp. Når din nye operatør bestiller flytting av numrene, avsluttes avtalen automatisk.

Normalt 5-10 virkedager fra din nye operatør sender bestilling til oss.

Bindingstid må normalt betales ut. Du vil motta sluttfaktura med eventuell gjenværende bindingstid.

Nei, når vi mottar gyldig bestilling fra ny operatør med signert fullmakt, gjennomføres flyttingen.

Leid utstyr må returneres til oss eller kjøpes ut. Kontakt oss for informasjon om retur.

Kanskje vi kan løse det?

Før du flytter - ta en prat med oss. Kanskje vi kan finne en løsning som fungerer bedre for deg.