
Nummerportering
Utportering
Selv om vi gjerne skulle beholdt deg som kunde, respekterer vi at du kanskje har valgt en annen leverandør. Her finner du informasjon om hvordan du flytter nummer fra Telia/Vodacom til en annen operatør.

Din nye operatør ordner det meste - du trenger bare å bestille hos dem
Kontakt din nye operatør og oppgi hvilke nummer du vil flytte. De tar det videre.
Din nye operatør vil be om fullmakt til å flytte numrene. Signer denne digitalt.
Vi får beskjed fra din nye operatør om at numrene skal flyttes.
Numrene flyttes på den datoen som er avtalt mellom deg og ny operatør.
På flyttedato overgår numrene automatisk til ny operatør. Nedetid er minimal.
Du mottar sluttfaktura fra oss for bruk frem til flyttedato, samt eventuell bindingstid.
Viktig informasjon
Sjekk om du har bindingstid. Denne må normalt betales ut ved utportering.
Eventuelt leid utstyr (telefoner, routere) må returneres eller kjøpes ut.
Tilknyttede tjenester som Bedriftsnett avsluttes når numrene flyttes.
Før du går
Kanskje vi kan matche prisen du har fått hos ny operatør? Ta kontakt så ser vi på mulighetene.
Kontakt ossEr det noe som ikke fungerer optimalt? Vi hjelper gjerne med å finne bedre løsninger.
Se våre tjenesterHar du sett de nyeste funksjonene i Telia Bedriftsnett? Teams-integrasjon, mobil app og mer.
Les om BedriftsnettHar du hatt utfordringer med support? Vi tar gjerne en prat om hvordan vi kan forbedre oss.
Gi tilbakemeldingNei, du trenger ikke si opp. Når din nye operatør bestiller flytting av numrene, avsluttes avtalen automatisk.
Normalt 5-10 virkedager fra din nye operatør sender bestilling til oss.
Bindingstid må normalt betales ut. Du vil motta sluttfaktura med eventuell gjenværende bindingstid.
Nei, når vi mottar gyldig bestilling fra ny operatør med signert fullmakt, gjennomføres flyttingen.
Leid utstyr må returneres til oss eller kjøpes ut. Kontakt oss for informasjon om retur.

Før du flytter - ta en prat med oss. Kanskje vi kan finne en løsning som fungerer bedre for deg.